17 Haziran 2019 Pazartesi

Seçimler

İstanbul Büyük Şehir Belediye seçimlerinin uzun zamandır güncelliğini korumasından ve toplumun birçoğunun konuya kilitlenmişliğinden olsa gerek, aklıma iş hayatında seçim işini neden siyasette olduğu gibi yapmadığımız düşüncesi geldi. Varsayalım ki şirketinizde bir satış yöneticiliği konumu boş ve karar vericiler, söz konusu konumun içeriden mi dışarıdan mı doldurulacağı konusunda arada kalmış durumdalar. Hasıl olmuş tünel görüşünün yerine acaba kutunun dışından gelen bir çift göz mü süreci yönetse; yoksa bu şirkette içeriden yükselme olanaklarının olduğu cümle aleme ilan mı olunsa? İçeride, sıra bekleyenler yeterli mi acaba; yoksa şöyle anlı şanlı, şirkete hava katacak bir transfer mi yapmalı? Kısaca değinmeliyim ki, boşalan bir konum sonrası söz konusu konumu doldurması beklenen çalışanın yetersiz görülmesi, şirketin kendisini mutlaka sorgulaması gerektiğini gösterir. Konum doluyken neleri yapmadık ya da gözlemlemedik de konum boşaldığında eldekilerin burayı dolduramayacağını düşünüyoruz? Belki bu konuyu daha sonra ele alırım. Bu kararsız durumu aşmak için bu konuma aday olanların belirlenen bir süre içerisinde kampanya yürütmelerine ve konuma gelmeleri durumunda neyi, nasıl değiştireceklerini ve zenginleştireceklerini şirkete anlatmalarına ne dersiniz? Etraflarını etkilemeye çalışsalar, her kademeden çalışanın nabızlarını tutarak ve beklentilerini anlayarak bir yol haritası sunsalar, pazar ve müşteri bilgilerini ispat etseler, hedeflerini sunsalar ve oraya uygun olup olmadıklarını şirkete gösterseler? Seçim süreci de yine bu kampanyalar doğrultusunda tüm şirketin katılımıyla gerçekleşse ve seçilen kişinin başarı değerlemesinin bir kısmı da kampanyasında değindiği, iddia ettiklerini gerçekleştirmesi üzerinden yapılsa? Süreç bence keyifli olacaktır. Hem adaylar arası bir tatlı rekabet ortaya çıkar hem de şirket söz konusu konumun daha önce yönetimi esnasında çalışanlar gözünde nelerin eksik, yanlış ya da yetersiz yapıldığıyla ilgili daha açık bir görüşe kavuşur, kendini sorgular. En önemlisi de insanlara bir şeyi daha iyi yapabileceklerini göstermeleri için uygun bir ortam yaratmış ve insanları cesaretlendirmiş olursunuz. Morpheus, Neo'ya bu kadar inanmasaydı Neo, olmadığını iddia ettiği şeye dönüşebilir miydi? Bazen insanları olmadıklarını düşündükleri şeylere dönüştürmek için onlara doğru ortamı sağlamanız gerekiyor. Hadi, hayırlı seçimler...

Hiç yorum yok: